Köpvillkor
Enhetsfrakt 49:- Fraktfritt över 499:-
Vi skickar din order om
Presenter Länk
Ballonger Länk
Festteman Länk

Köpvilkor

Vi på Partajshop strävar alltid efter att ge en så professionell och hög service som möjligt till alla våra kunder.
Nedan följer köpvilkoren som vi arbetar efter och som överrensttämmer med Sveriges regler och lagar. Har du
några frågor och funderingar? Ring till vår dundersköna personal på kundservice, de kan svaret på (nästan) allt! 

Beställningen, såhär går det till! 

När du handlat färdigt går du till kassan, väljer betalningssätt, fraktsätt och fyller i dina person- och leveransuppgifter. Godkänn våra
köpvilkor samt att du är över 18 år. Du som är under 18 år måste ha målsmans godkännande för att få handla hos oss.

När vi på partajshop.se mottagit din order skickar vi en bekräftelse till den mailadress du angett. Därefter packar vi din order och skickar
iväg den med vår samarbetspartner - postnord. Vi förbehåller oss rätten att logga ditt IP-nummer vid beställning och rätten att häva ett köp
om bedrägeri misstänks. Personuppgifterna behandlar vi enlighet personuppgiftslagen.


Betalning & Leverans


Alla priser är i SEK inkl. 25% moms. Priset som gäller är det som är angivit den dag kunden gör sin beställning. 

Kortbetalning 
Gör din betalning med Visa eller Mastercard, all betalning sker kostnadsfritt via vår betalningsleverantör Dibs.
Kortbetalningen används tillsammans med tillägget 3D-Sedcure vilket innebär att du alltid behöver ange ditt lösenord för
internetthandel eller använda ditt digipass eller motsvarande när du gör din betalning. Partajshop.se uppfyller även kraven
för PCI DSS samt innehar SSL-certifikat vid kortbetalning.

Direktinbetalning 
Från egen bank (Sker via Payson - inga avgifter tillkommer)

Faktura
Med Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt! Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter och betalar alltid efter du fått hem 
dina varor. Du får alltid 14dagar (eller längre) på dig att betala din faktura. Ångerrätten är alltid 14 dagar i enlighet med distans 
och hemförsäljningslagen. Felaktig faktura skall bestridas inom 8 dagar. Ladda ner dina fakturor på klarna.se.

Återbetalning
Har du betalat med kort eller faktura så ska återbetalning eller kreditering av faktura ske senast 14 dagar efter att vi mottagit din retur.
Återbetalningen avser returnerade produkter samt första fraktkostnaden från oss till kund.

Fraktavgift 
Hos oss på partajshop handlar du med en enhetsfrakt. Detta betyder att du endast betalar 49kr oavsett hur mycket eller lite du
handlar. 
Beställningar över 499 kr inkl. moms skickas fraktfritt inom Sverige. Detta gäller ej utrikes eller företagspaket. 

Leverans
Vi har alltid en beräknad leveranstid på 1-2 arbetsdagar (förutsatt att posten håller sina utlovade leveranstider) på alla våra
produkter som finns i lager. Om leveranstiden är utskriven mellan 2-4 eller 3-6 arbetsdagar betyder detta att varan är beställd
och är påväg in i lager. Paketet ligger normalt kvar i 2 veckor för avhämtning, om ni inte har fått någon avisering under första
veckan, kontakta oss på mail eller telefon. Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 300 kr för för att täcka frakt,
returfrakt samt administration. Detta sker i form av en faktura till beställningsadressen. 

Hämta ditt paket i vår butik
Det går även utmärkt att hämta ut dina varor direkt i vår butik i Karlstad, Drottninggatan 35. Naturligtvis bjuder vi på frakten och
desutom på lite härlig partaj-anda när du kommer in i den roligaste butiken i stan' - Välkommen! OBS. beställning samt betalning
måste ske på partajshop.se. Därefter får ni genom mail eller sms besked om när paketet finns att hämtas i butiken. 


Leveransförseningar
Vi meddelar alltid kunden om leveranstiden avviker från den vi uppgivit. Vi använder oss alltid av Postnord när vi skickar varor. Om varan
kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till Postnord, om 
de ej återger sig skadeansvaret kontaktar du oss. 

Transportrisken
Tillsammans med vår fraktpartner Postnord står vi för transportrisken, dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten
mellan vårt webblager och till dig som kund. Detta gäller ej varubrev, där du som kund själv måste reklamerar saknat paket till postnord.
Du och transportföretaget står för eventuell retur till oss.

Reklamation

Vårt mål är få kunder som är glada och nöjda över sina produkter och strävar efter att så många som möjligt återkommer tillbaka till oss.
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss omgående för överenskommelse. Som kund har du rätt tilltre års
reklamationsrätt. 
Vid återsändelse av en vara som är av oss godkänd som reklamation står vi för frakten, produktens kostnad och eventuella ersättningar.
Varan ska återsändas omgående väl emballerad och i originalförpackning med bifogad beskrivning av felaktigheten. Kom ihåg att vid en
reklamation kan du som kund antingen gå in och förlänga förfallodatum hos klarna själv, eller så ringer du till vår kundtjänst så fixar vi det
åt dig! Om du väljer att förlänga ditt förfallodatum själv så gör du det enkelt på klarna.se. Gå till "Mitt Klarna" och titta under ”Att betala” fliken.
När du hittat fakturan välj då ”Mer information” och klicka sedan på ”Förläng betaltiden”. Bekräfta valet sedan är det klart. Sker reklamationen
efter fakturan är betald/har förfallit sker återbetalning enligt avtal med kunden.
Kom ihåg att skriva ordernummer tydligt i eller utanpå paketet så vi vet vart det kommer ifrån. Detta snabbar på hanteringen av din retur. Om
varan är skadad eller kommer bort är du som kund betalningsansvarig.

Ångerrätt

Vi på partajshop tillämpar reglerna enligt distansköplagen. Läs mer på konsumentverket.se. Du har rätt att ångra din beställning genom att 
skicka tillbaka din ångerrätt till oss innom 14 dagar efter varan har mottagits. Kunden betalar själv returkostnaden av en ångrad produkt. 
Fraktkostnader samt kostnaden av produkt/produkter återbetalas inom 14 dagar från den dag vi mottagit den reklamerade varan, detta ska ske
utan onödigt dröjsmål. När vi registrerat returen/reklamationen makulerar vi din faktura, skickar ut en ny justerad faktura om du valt att behålla
någon produkt eller registrerar en återbetalning till det konto du handlade från om du betalat via kort. Den justerade fakturan ska betalas innom
14 dagar efter att vi ändrat den. Denna rätt att frånträda avtalet gäller inte om varan på grund av sin beskaffenhet inte tillåter ett återlämnande eller
inte returneras omgående. Vidare gäller att beställaren måste hålla den mottagna varan i väsentligen oförändrat skick. Det innebär i praktiken att du
kan ångra ditt köp inom 14 dagar så länge produkten inte är använd eller är en hygienartikel. 
Kom ihåg att skriva ordernummer tydligt i eller utanpå paketet så vi vet var det kommer ifrån. Detta snabbar på hanteringen av din retur. Gäller även
reklamationer.
Ångerrätten gäller EJ för Peruker, hattar, strumpbyxor, sexleksaker, linser, smink samt produkter som är ätbara pga. hygieniska skäl. Partajshop.se 
kommer ej lösa ut paket mot postförskott. Vid outlöst försändelse debiteras en avgift på 300:- för frakter och administration. För ytterliggare information
om Ångerrätt hänvisar vi till Konsumentverket: Konsumentverkets ångerblankett

Returer skickas till Partajshop Drottninggatan 35, 652 25 Karlstad.

Återbetalning

Har du betalat med kort eller faktura så ska återbetalning eller kreditering av faktura ske senast 14 dagar efter att anmälan gjorts i vår kundtjänst. 
Därför ska
returen skickas tillbaka omgående till oss, så att vi så snabbt som möjligt kan kreditera er faktura eller kortbetalning. 
Återbetalningen avser returnerade produkter
samt första fraktkostnaden från oss till kund.

Force Majeure

Vi på Partajshop är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt
nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet,
nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning.
I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.


Tvist

Vi följer ARN - Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Förbehåll

Vi på Partajshop reserverar sig för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll. Av tekniska skäl kan det vara svårt att återge exakta
färgnyanser på produkterna.
 

Kundtjänst

Om du har några frågor eller funderingar är du alltid välkommen att maila till oss på order@partajshop.se. Mer information hittar du under Kundtjänst.