Köpvillkor - Partajshop.se
Enhetsfrakt 49:- Fraktfritt över 499:-
Vi skickar din order om
Presenter Länk
Ballonger Länk
Festteman Länk

Köpvillkor

Vi på Partajshop.se strävar alltid efter att ge en sån professionell och hög service som möjligt till alla våra kunder.
Nedan följer köpvillkoren som vi arbetar efter och som överensstämmer med gällande lagstiftning och våra egna
riktlinjer.  

Priser
Alla priser är i SEK inkl. 25% moms. Priset som gäller är det som är angivet den dag kunden gör sin beställning. 


Beställning
Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. 
Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.


Bekräftelse
När vi mottagit din beställning skickas det automatiskt ut en bekräftelse till den mailadressen du angivit. Spara gärna bekräftelsen för att ha

till hands vid eventuella kontakter med oss. 

Betalning & Leverans

Kortbetalning 
Gör din betalning med Visa eller Mastercard, all betalning sker kostnadsfritt via vår betalningsleverantör Dibs.
Kortbetalningen används tillsammans med tillägget 3D-Secure vilket innebär att du alltid behöver ange ditt lösenord för
internethandel eller använda ditt digipass eller motsvarande när du gör din betalning. Partajshop.se uppfyller även kraven
för PCI DSS samt innehar SSL-certifikat vid kortbetalning.

Direktinbetalning 
Från egen bank (sker via Payson - inga avgifter tillkommer).

Faktura
Med Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt! Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter och betalar alltid efter du fått hem
dina varor. Du får alltid 14 dagar (eller längre) på dig att betala din faktura. Ångerrätten är alltid 14 dagar i enlighet med distans-
och hemförsäljningslagen. Felaktig faktura skall bestridas inom 8 dagar. Ladda ner dina fakturor på klarna.se.

Fraktavgift
Hos oss på Partajshop handlar du med en enhetsfrakt. Detta betyder att du endast betalar 49kr oavsett hur mycket eller lite du handlar.
Beställningar över 499 kr inkl. moms skickas fraktfritt inom Sverige. Detta gäller ej Posten företagspaket. 

Leverans
Vi har alltid en beräknad leveranstid på 1-2 arbetsdagar (förutsatt att posten håller sina utlovade leveranstider) på alla våra

produkter som finns i lager. Om leveranstiden är utskriven mellan 2-4 eller 3-6 arbetsdagar betyder detta att varan är beställd
och är på väg in i lager. Paketet ligger normalt kvar i 7 dagar för avhämtning. Om du inte har fått någon avisering under första
veckan, kontakta oss på mail eller telefon. Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 299 kr för för att täcka frakt,
returfrakt samt administration. Detta sker i form av en faktura till beställningsadressen.

Hämta ditt paket i vår butik
Det går även utmärkt att hämta ut dina varor direkt i vår butik i Karlstad, Östra Torggatan 16. Naturligtvis bjuder vi på frakten och
desutom på lite härlig partaj-anda när du kommer in i den roligaste butiken i stan'. Välkommen! OBS: beställning samt betalning
måste ske på partajshop.se. Därefter får ni genom mail eller sms besked om när paketet finns att hämtas i butiken. 

Leveransförseningar
Vi meddelar alltid om leveranstiden avviker från den vi uppgivit. Vi använder oss alltid av Postnord när vi skickar varor. Om varan

kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till Postnord. Om 
de inte åtar sig skadeansvaret kontaktar du oss. Vi utlämnar endast personuppgifter till Postnord som är nödvändiga för att beställningen ska kunna levereras.

Transportrisken
Tillsammans med vår fraktpartner Postnord står vi för transportrisken, dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten

mellan vårt webblager och dig som kund. Detta gäller ej varubrev, där du som kund själv måste reklamera saknat paket till Postnord.
Du och transportföretaget står för eventuell retur till oss.

Reklamation
Vårt mål är glada kunder som är nöjda över sina produkter, och vi strävar efter att så många som möjligt återkommer till oss. Om en vara
är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss omgående för överenskommelse.
Vid återsändelse av en vara, som är av oss godkänd som reklamation, står vi för frakten, produkten/produkternas värde och eventuell
ersättningsleverans. Varan ska återsändas omgående, väl emballerad och i originalförpackning med bifogad beskrivning av felaktigheten.

Om varan har hanterats på ett sätt som inte är nödvändigt, tex om du smutsat ner en tröja, kan vi på Partajshop kräva en ersättning för varans 
värdeminskning. Du ansvarar för varan tills dess att vi har mottagit den.
Kom ihåg att du som kund vid en reklamation kan gå in på klarna.se och förlänga förfallodatum. Gå till Mitt Klarna och titta under ”Att betala”-fliken. 
När du hittat fakturan, välj ”Mer information” och klicka sedan på ”Förläng betaltiden”. Bekräfta valet, sedan är det klart!

Sker reklamationen efter att fakturan är betald/har förfallit sker återbetalning enligt avtal med kunden.

OBS! Skriv ordernummer tydligt i eller utanpå paketet så vi vet vart det kommer ifrån. Detta snabbar på hanteringen av din retur. Om varan är

skadad eller kommer bort är du som kund betalningsansvarig.

Ångerrätt
Vi på Partajshop tillämpar reglerna enligt distansköplagen. Läs mer på konsumentverket.se. Du har rätt att ångra din beställning genom att

skicka tillbaka din ångerrätt till oss inom 14 dagar efter varan har mottagits. Kunden betalar själv returkostnaden av en ångrad produkt. 
Fraktkostnader samt kostnaden av produkt/produkter återbetalas inom 14 dagar från den dag vi mottagit returen, detta ska ske
utan onödigt dröjsmål. När vi registrerat returen/reklamationen makulerar vi din faktura, skickar ut en ny justerad faktura om du valt att behålla
någon produkt, eller registrerar en återbetalning till det konto du handlade från om du betalat via kort. Den justerade fakturan ska betalas inom
14 dagar efter att vi ändrat den. Denna rätt att frånträda avtalet gäller inte om varan på grund av sin beskaffenhet inte tillåter ett återlämnande eller
inte returneras omgående. Vidare gäller att beställaren måste hålla den mottagna varan i väsentligen oförändrat skick inklusive förpackning med bild (säljbart skick). Det innebär i praktiken att du kan ångra ditt köp inom 14 dagar så länge produkten inte är använd eller är en hygienartikel. 

Kom ihåg att skriva ordernummer tydligt i eller utanpå paketet så vi vet var det kommer ifrån. Detta snabbar på hanteringen av din retur. Gäller även
reklamationer.
Ångerrätten gäller EJ för peruker, hattar, strumpbyxor, sexleksaker, linser, smink, ögonfransar samt produkter som är ätbara pga. hygieniska skäl. Ångerrätten gäller ej företag, föreningar och myndigheter.  

Vid retur står kunden för fraktkostnaden. Partajshop.se kommer ej lösa ut paket mot postförskott. Vid outlöst försändelse debiteras en avgift på 300:- för frakter och
administration.

Återbetalning
Har du betalat med kort eller faktura så ska återbetalning eller kreditering av faktura ske senast 14 dagar efter att anmälan gjorts i vår kundtjänst. 
Därför ska returen skickas tillbaka omgående till oss, så att vi så snabbt som möjligt kan kreditera er faktura eller kortbetalning.

Återbetalningen avser returnerade produkter samt fraktkostnad från oss till kund.

Cookies
Vi använder oss utav cookies som är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att komma ihåg vilka varor som du lagt i varukorgen och vi använder dem endast för att förenkla användandet för dig som kund. Ingen personlig information sparas via cookies.

Force Majeure
Vi på Partajshop är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter
enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller
underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av
större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar,
försäljningsförbud etc.


Personuppgifter
För att lägga en beställning behöver du uppge dina personuppgifter såsom personnummer/organisationsnummer, namn, telefonnummer, adress, e-post samt att vi lagrar din IP-adress. I samband med att du slutför din beställning så godkänner du att vi lagrar din information och använder den för att genomföra din beställning. Vi lagrar all kommunikation vi har med kunden för att kunna erbjuda så bra service som möjligt. All information lagras säkert hos Partajshop.se och kommer inte säljas eller lämnas ut till någon tredje part. Du har alltid rätten att när som helst ta del vad för information som vi lagrar och också rätten att korrigera samt radera uppgifterna, förutsatt att vi inte är skyldiga att lagra uppgifterna enligt gällande lagstiftning. Om du har kryssat i att du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och erbjudanden till dig via e-post. Du kan enkelt avregistrera dig ifrån vårt nyhetsbrev genom det senaste nyhetsbrevet alternativt kontakta vår kundtjänst. Om du skulle vilja ta del av dina personuppgifter, korrigera eller radera dem så kan du kontakta oss på order@partajshop.se.

Tvist
Vi följer ARN - Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Förbehåll
Vi på Partajshop reserverar oss för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll. Av tekniska skäl kan det vara svårt att återge
exakta färgnyanser på produkterna.

Kundtjänst
Om du har några frågor eller funderingar är du alltid välkommen att maila till oss på order@partajshop.se. Mer information hittar du under Kundtjänst.